familie-svm-naar-florida.reismee.nl

Orlando

Een late check-out gekregen om nog snel de match van België tegen Engeland te zien! Blij dat we gewonnen zijn, vertrokken we naar Orlando, onze 4 dagen pretparkvakantie ?

Toen we in de late namiddag aankwamen, hebben we nog even geshopt in de bekende outlet malls! Mama op zoek naar nieuwe adidassen maar uiteraard teruggekomen met vanalles wat, behalve...

Ons 1ste pretpark was seaworld! Een beetje teleurstellend qua attracties. We hebben 2 grotere attracties gedaan, waarvan 1 boot - railway waar we zeikend nat uitkwamen, maar in deze hitte helemaal niet erg ! Voor de rest heeft het park vooral shows te bieden: de orkashow is uiteraard fantastisch! Maar zeer verrassend was een show met zeepbellen! Die kerel kon fantastische dingen maken met bellen blazen ? En op t einde kwamen er duizende zeepbellen naar beneden. En... iedereen wordt toch gelukkig bij het kapotprikken van 100den bellen? Zelfs mama’s en papa’s ?

Onze 2 dag, nl mijn verjaardag ?, gingen we naar space kennedy! Ik kan me nog sterk herinneren hoe gefascineerd ik vroeger was van al die launches, spaceshuttels,... Toen ik in het 6e leerjaar zat, ging de 1ste belg naar de ruimte! We mochten toen van onze meester de lancering volgen op de radio! Geen lancering vandaag, maar wel een bezoek aan Cape Canaveral? Een kleine droom van een klein meisje komt uit!

Vanop de parking zie je al een aantal raketten staan, maar vooral de atlantis valt op met zijn zeer grote tank! Vanop forums wist ik dat we eerst de bustoer moeten nemen, anders sta je in een enorme lange wachtrij! Na 10 min mochten we al op de bus. Een rondrit langs de verschillende platformen en de bekende hangar waar ze de raketten opbouwen. Ook spaceX, van die van tesla, zijn we gepasseerd! Het was een fantastische, gigantische ervaring vol met toffe weetjes! ( en die ga ik hier niet allemaal noteren, dat zou saai worden voor jullie?) Maar dhet centrum was zeer mooi, educatief en kindvriendelijk, een echte aanrader! Loanne was ook erg geïnteresseerd!

Na de busrit kwam je in een hangar terecht rond de apollo en de maanlanding! Er hing een raket, wat een geweldig impossant gevoel gaf. Ook kon je een stukje steen van de maan aanraken ?

Een volgende hangar was te wijten aan de spaceshuttle, Atlantis. Een geweldig mooie video vertoonde de opbouw en evolutie van het programma en dan plots, achter het videoscherm, verscheen de spaceshuttle. Een echt WAUW gevoel! Ik wist nog dat Dirk Frimout meevloog met de endeavor, maar over onze belg was niks te vinden. Wat we wel vonden was dat België, 1 van de 15 landen is in samenwerking voor het ISS! We schrokken wel even dat het maar 15 landen waren...

Verder kregen we nog veel informatie over het nieuwe programma van Nasa, Orion. Sinds de stop in 2011 richten ze zich daarop, de eerste vluchten worden toch gepland voor t einde van dit jaar: spannend!

Een heerlijke (verjaar-)dag @nasa, eindigend met een heerlijke traditionele mojito!

Schol!

Ingrid en paps

Een gelukkige verjaardag gewenst

jackvh

da ge aan het genieten bent twijfel ik niet, voor de kindjes zal het ietzijn da ze nie vergeten.
uw verjaardag ben ik nie vergeten,facebook dagboek persoonlijk. er komt bijna een einde aan het sprookje nog een week te gaan.xxxx