familie-svm-naar-florida.reismee.nl

it’s magic

2 dagen disneyland

Het is zoals de clichés het zeggen: het is er erg druk, het is duur maar het is ook fantastisch en magisch!

We hebben 2 dagen het park magic kingdom bezocht. Een park waar het al een uur duurt om van de parking tot de inkom te geraken. Echt zot... je parkeert, je neemt een bustrein tot aan de ticketbalie. Daar eerst door de controle, je tickets ophalen en dan... moet je nog een meer over via de monorail of de ferryboot! Eens in het park kom je op die welbekende mainstreet, met zicht op het prinsessenkasteel! Door het volk amper de tijd en plaats om een foto te nemen ?!

En dat gaat zo een hele dag door, maar het went en je leert je weg kennen door de wachtrijen en fastpass, met behulp van de app. ( dankje Eline voor de tip !) We hebben best wat attracties gedaan zonder al te veel wachten. In de namiddag kozen we dan voor de splashmountain, met 80 min wachten. Deze werd, na een half uur wachten, stilgelegd door een onweer en na 2 uur kwamen we nat ( niet alleen van de regen) en tevreden buiten. Het is echt wel de moeite hoor, het is een niveautje hoger dan de verhulst met zijn parken in België zei Guy ! Ook qua organisatie kan dit tellen! Dit gaat allemaal heel vlot, duidelijk, geen lege plaatsen enzo... chapeau voor die Walt Disney !

En wederom valt het ons op dat ze eigenlijk in amerika heel vriendelijk zijn. Als je nog maar een kleine aanraking krijgt ( net geen duw) excuseren ze zich hier al. Geen geduw en getrek of commentaar hier !

Loanne had ook veel geluk in de attractie van ‘ belle en het beest’ een aantal kids uit het publiek mocht even repeteren om het verhaal na te spelen en Loanne kreeg de rol van het paard! Nadien mocht ze bij Belle en Lumière staan en haar rol spelen. Geweldig toch !!!

Uiteraard hebben we ook genoten van de magie van disneyland en zijn prinsessen. Een lunch met de prinsessen was een maand vooraf gereseveerd. De kids vonden het geweldig: lekker eten, elke prinses kwam aan je tafel een babbeltje doen, een handtekening geven en op de foto. En dat in het magische kasteel! Ook mama en papa werden als ‘my lady en my lord’ aangesproken! Dit was echt de moeite!

In de namiddag hebben we uiteraard de parade gezien en we zijn gebleven tot het vuurwerk om 21u15! Wat een mooie licht en spektakelshow! Tot in mijn kleinste teen voelde ik de magie, de geweldige muziek erbij en een tinkerbell die wegvliegt van het kasteel... Voor mij was dat de Disneymagie waarvoor ik kwam!

De volgende dag zijn we opnieuw vroeg gestart om zo wat kortere wachttijden te verkrijgen. De spacemountain was nog maar 20min aanschuiven?een attractie voor Loanne alleen ( beetje te donker en te snel voor Jitte). We hebben in de voormiddag gelukkig zo alle attracties gedaan die we de eerste dag niet konden/wilden doen wegens meer dan 120 min aanschuiven?

En het onweer was er al om 12u30 waardoor alle buitenattracties worden stilgelegd. Maar dit gaf ons een voordeel: onze fastpass kon niet worden gebruikt door het onweer en we kregen een nieuwe, deze keer te gebruiken voor een hele dag in 1 van alle attracties! Loanne had snel gekozen: nogmaals de spacemountain ? een echte gelukstreffer voor haar.

Door het regenweer en het feit dat we alles gedaan hadden, zijn we rond 17u vertrokken, met de ferryboot. Een klein vb hoe mooi de magie is: de matroos legt zelfs zijn touw in de vorm van Mickey aan de kant! Echt zot hoe alles in functie van is.

Morgen nog een laatste lange rit naar Miami, waar onze laatste dagen strandvakantie ingaan. Het einde is in zicht...

jackvh

ja,aan ieder sprookje komt een einde maar het voornaamste is da ge er van genoten hebt.
ik zie jullie terug thuis om van jullie verhalen te genieten.xxx

Mamie

Hi kids,
Dit klinkt allemaal zo wondermooi !
De manier waarop jij je verhaal schrijft laat ons ten volle meegenieten van de magie, jullie happiness, en jullie fantastische ervaringen in het verre Amerika !
Geniet nog van jullie strandvakantie :-)

Dikke knuf xxx

juf Ingrid

Mooi dat we zo mogen meegenieten van jullie reis. Geniet nog van jullie laatste dagen. Momenten om nooit meer te vergeten.