familie-svm-naar-florida.reismee.nl

Partyflight to home

Onze laatste 2 dagen hebben we vooral aan het zwembad doorgebracht! Zondag was een hele drukke dag. Het viel ons op dat er een hele familie was, precies ‘locals’ die een dagje kwamen zwemmen. In St-petersburg hadden we dit ook al gezien. Ze hebben dan chips en drank mee, ze bbqen daar,... toen kwam er zelfs iemand later aan in zijn werkplunje. Misschien een werknemer die het zwembad mag gebruiken van zijn baas? Hier in Miami-beach was het met nog meer lawaai, ze hadden muziek bij en heel veel show. Ze bestelde bier en wijn, hapjes en dat allemaal geleverd aan de rand van het zwembad! Het type man met veel gouden kettingen, tatoes,... echt zoals in de film. Iedereen weet dat ik verre van rasicist ben ( en ik wil geen reacties veroorzaken) maar het viel op dat ze allemaal spaans spreken en bruiner getint zijn. Ik dacht dus bij mezelf... hier in amerika is het niet anders dan in België?

En toch... het viel gedurende de reis erg op dat de amerikanen supervriendelijk en relaxt zijn! Een groot contrast wanneer je hier in een hotel vol toeristen zit. Gisteren namen we het gratis trammetje naar het centrum. De chauffeur zegt vriendelijk goeiedag, wacht tot iedereen zit, neemt zijn tijd om een oud vrouwtje met rollator te laten opstappen. Hij vraagt zelfs aan de mensen op de eerste bank om plaats te maken voor haar! Zo mooi vond ik dat, iedereen zorgt voor iedereen! Zelfs de stoere boy van 17 jaar hielp de dame opstappen!

Een groot contrast dus in de bevolking van Florida?

Als je even met de kaart in je handen de juiste bushalte zoekt, spreekt de man met baard van de tatoeshop je aan of je hulp nodigt hebt! Hij geeft ineens de details van de bushalte mee, nl welke je beter neemt als je een zitplek wil ?

En zo hebben we nog vele verhalen van onze indrukken van Florida! Maar die houden we voor thuis...

Het was een zeer fijne vakantie, leuk om met zo’n flinke kinderen een stukje van de wereld te zien! Uiteraard op hun tempo maar ook met onze wensen, een mooi evenwicht hebben we gevonden voor onze gezinsvakantie! 3 weken is zeer fijn om weg te zijn, maar ook goed genoeg om naar huis te komen!

Morgen nog een half dagje zwemmen, inpakken, de auto wegdoen en het vliegtuig zoeken !(Btw, een latere check-out kost hier 25$ per uur ?)

Over de nacht naar huis vliegen en dan weer even vechten tegen die jetlag?Maar dat doen we met behulp van ons buurtfeest op Tomorrowland! Het lijkt wel of we hebben een partyflight geboekt?

Kaat

Met wat vertraging mee gelezen... Super!