familie-svm-naar-florida.reismee.nl

Key west

Een dagje key west...een saai dagje voor de kids, dachten ze, want vandaag gaan we het stadje bekijken en gaan we wel wat moeten wandelen?saai dus!

Maar één van de eerste winkeltjes die we tegenkwamen, was er eentje vol met vlinders. Loanne, beetje gek van vlinders ( en uilen), staptte even binnen. Daar kregen we te horen dat er een huis is, omgebouwd tot een vlindertuin! En we kregen kortingskaartjes?

Dus eerst even langs de plekjes die mama en papa wilden zien en dan naar de vlindertuin! Onderweg nog even de kids laten kennismaken met starbucks en zijn heerlijke frappoccino’s. Het is en blijft hier verschrikkelijk warm en dan is zo een afkoeling welkom! Jitte ging anders de café’s/pubs binnen voor de airco ?.

De vlindertuin was zeer mooi, met wat vogels en flamingo’s ertussen. Beetje te vergelijken met de vlindertuin in de zoo. Maar het souvenirwinkeltje achteraf was nog mooier! En de eerste souvenirs zijn gekocht ???

S middags nog even een duik in het zwembad. En wederom... geen verfrissende duik. Het water hier is gemakkelijk meer dan 30 graden, een warm bubbelbad dus. Nog even iets gaan eten in het restaurant, gekend om zijn verse vis!

En dan terug naar ‘t centrum, naar Mallory square, een bekend plein waar je de mooie sunset kan zien en waar straatartiesten je entertainen bij het wachten. Je zit daar op het meest zuidelijke punt van Florida, maar er staat nog net 1 eiland in de weg om de zon te zien zakken in de zee... jammer vonden we dat!

Wat we wel nog zagen was het vertrek van een groot cruiseboot. De kids vonden het fantastisch groot en vroegen zich af of dat onze volgende reis kon zijn?

Morgen een dagje reizen, 3u rijden naar onze volgende stop! We hopen op tijd daar te zijn en een tv te vinden om onze rode duivels te zien spelen?. We supporteren mee vanuit Florida !!! ??

Patrick

Ziet er allemaal prachtig uit. Toch spijt dat ik niet mee ben gegaan om bagage te dragen?.